neděle 4. prosince 2016

Po domácku dělaný Adventní kalendář...

Tento blog jsem založila především kvůli knížkám, nicméně jsem si řekla, že nemusí být výhradně o nich. Proč by nemohl být i o dalších věcech, které mě zajímají a mám je ráda? Nikdo neříká, že nemůže a toho je můj první článek, která se netýká knížek, snad se vám bude líbit:-).

Tak a už se to blíží zítra chodí Mikuláš..:-)....Jasný, že jsem na to už velká, ale přece jenom je to hezká tradice, když si mezi sebou dáte něco dobrého na zub, když si to zasloužíte..:-P....
Ale opravdu nejvíce mám ráda Adventní kalendáře. Každý den si vyloupnete jedno okénko a jste zase blíž ke Štědrému dni. 
Jenomže kalendáře, které se prodávají v obchodě jsou rok od roku horší. Hrozné obrázky, kýčovité a s Vánoci to pomalu nemá nic společného a ta čokoláda, co je uvnitř....ta neviděla pravou čokoládu ani z rychlíku. 
Tak jsem si řekla, že si letos zkusím vyrobit svůj vlastní kalendář sama doma a dáme si tam s přítelem věci, které máme rádi. Patlala jsem se s tím celé dnešní odpoledne :-D, ale musím říct, že výsledek se mi moc líbí a proto se chci o něj s vámi podělit a třeba někoho inspiruji k výrobě. Vždyť Mikuláš chodí až zítra...:-)
A jak tedy na to???...


Nejdříve si musím připravit obálky, z kterých se bude náš kalendář skládat..Vezmeme papír A4  a uděláme z něho čtverec, to je základ...   
                             
 Vznikne nám tento trojúhelník, který poskládáme dle následujících instrukcí..:-P...
Vezmeme přední cíp papíru a ohneme ho dolů na střed základny trojúhelníku. 









Poté ohneme pravý cíp papíru a přes něj levý. Obálka se nám začíná pomalu tvořit. 
Z levého cípu ohneme konec  a zmáčkneme, aby nám vznikl držáček na horní část obálky, kterou ohneme a zastrčíme dovnitř. 
Tadááá máme jednu obálku a teď už nám jich zbývá jenom 23..:-P....












Jakmile zvládneme všech 24 obálek začíná ta zábavnější část a to je jejich zdobení. Já jsem si připravila různé druhy stužek, které jsem doma měla a barevné fixy, pastelky, gelovky...prostě cokoliv co máte doma a hlavně to, co se vám líbí..:-)...
Pak už se ve vaší fantazii meze nekladou a každý si svoje obálky vyzdobí jak chce. Je to jen na vás..:-) Nezapomínejte na to, že tento kalendář budete mít doma celý měsíc a proto se vám vážně musí líbit..









Já jsem si svoje obálky ozdobila stužkami, které jsem přilepila zezadu tavnou pistolí. Udělala jsem si čtyři různé druhy, až nejsou všechny obálky stejné......
Teď už jen zbývá napsat čísla a hurá kalendář vystavit na velmi viditelné místo, aby jste se každému mohli pochlubit..:-)....







A tohle je můj výsledný kalendář. Pověsila jsem ho na zelenou stužku kolem dveří a obálky jsem připevnila obyčejnými dřevěnými kolíčky. 











Už teď se těším na každý další den, když otevřu novou obálku..:-P

Doufám, že se vám návod líbil a někoho inspiroval..:-).....

Papa vaše...Lúúca...

Žádné komentáře:

Okomentovat