neděle 20. listopadu 2016

RECENZE #4 Knedlíček - Máš tělo? Obleč ho do plavek...

www.knihyomega.cz
Knedlíček
autor: Julie Murphy
orig. název: Dumplin
nakladatelství: Dobrovský s.r.o. z edice Knihy Omega

cbdb: 80%                     databazeknih: 87%


Nebojácná dívka Willowdean Dickson - „Dumplin", hvězdné texaské noci, cukroví a písně Dolly Parton si získají vaše srdce.
"Dumplin" má nadváhu a nejbezpečněji se cítí doma, i když je přemlouvána svou matkou, bývalou královnou krásy, aby začala žít. Její myšlenky se ubírají jediným směrem, obléct si na sebe bikiny, tak jako její nejlepší kamarádka, krásná Ellen. Will začne pracoval v Harpy’s, místním fast foodu. Zde potká studenta Boa, bývalého skvělého atleta. Není žádným překvapením, že jí Bo přitahuje. Ale je velmi překvapena, když zjistí, že je to vzájemné.Ale namísto, aby si užívala vztahu s Boem, Will začne o sobě pochybovat. Podnikne nejděsivější věc, kterou si můžete představit: přihlásí se do soutěže Miss Blue Bonnet Pageant a spolu s několika podobnými dívkami touží dokázat světu, že i děvčata se silnější postavou mají právo být vidět, stejně jako každá hubená holka. Tím šokuje celé Clover City – a možná nejvíc sebe sama. 


Tato knížka má a bude mít pro mě jedno velké poprvé a vím, že na ni nikdy nezapomenu. Byl to můj první recenzní výtisk, který jsem kdy v životě obdržela a na to se přece nezapomíná. Na knížku s názvem Knedlíček jsem se velmi těšila. Do recenzního konkurzu na tuto knížku jsem se přihlásila především proto, že mě zaujala samotná anotace a také název. No řekněte, kdo by si nechtěl přečíst knížku z názvem Knedlíček:-)...

Jakmile jsem knížku dostala do ruky, byla jsem naprosto uchvácená její obálkou. Již samotná silueta říká čtenářům o čem asi knížka bude a její černo-růžová kombinace je prostě k nakousnutí. Otevřela jsem na první stránku a uviděla úžasnou větu "Pro všechny holky s velkým pozadím". Musela jsem se začít smát a hned jsem věděla, že tato knížka se mi bude líbit. 


Hlavní hrdinka se jmenuje Willowdean Dicksonová. Je jí krásných, sladkých šestnáct let a žije v Texasu v městečku Clover City. Zde bydlí se svojí mámou, chodí do školy, pracuje ve fastfoodu Harpys a za svoji nejlepší kamarádku má Ellen, která je úplný opak Will. Je krásná, hubená, oblíbená a má kluka. Will také bydlela se svojí tetou Lucy, která však umřela a to jí těžce zasáhlo a i když to už je nějaký ten čas, nemůže se se ztrátou svojí milované tety vyrovnat. Až na poslední událost se dá říct, že si Will žije spokojeným životem. Nicméně jednou za rok se život v celém městečku změní, koná se zde soutěž krásy Miss Teen Blue Bonnet, kterou pořádá její úžasná, štíhlá máma, která jí také sama vyhrála a považuje to svůj největší životní úspěch. Jenomže Will se do této soutěže nikdy nepřihlásila, protože je pravým opakem své matky...Will je prostě...Jak to jenom říct, no zkrátka je tlustá. Je s tím však smířená a ve svém těle se cítí dobře, nemá s ním problém, i když jí její máma od dětství nutila všelijaké diety a neřekne jí jinak než Knedlíčku. Will se zkrátka bere taková jaká je....Ale....

Jednoho dne se všechno změní. Najednou se Will na sebe začne dívat jinýma očima. Začne o sobě pochybovat, začnou jí vadit její špeky, boky, které jí přetékají z kalhot a nejvíc jí vadí velká stehna, která se při chůzi o sebe třou. V takových to chvílích Will myslela na svojí tetu Lucy, která pro ni byla jako druhá matka. Jenomže, co způsobilo takovou změnu v jejím chování?...Není to asi žádným překvapením, když vám prozradím, že to byl kluk...Přesněji kluk jménem Bo, který pracuje s Will ve fastfoodu. Byla z něho unešena již od samého začátku, kdy ho poprvé uviděla. Ale nikdy si nemyslela, že ona by se mu mohla líbit také. Je to vůbec možné? Ona, tlustá holka a tak krásný a dokonalý kluk? Ne to není možné a Will si to odmítá připustit, takhle to prostě nefunguje. Jak by to vypadalo, kdyby se vedli spolu za ruce na veřejnosti, to prostě nejde!!!!...

Will najednou začne v sobě vést boj, kdy na jednu stranu chce zhubnout a ví, že kdyby zhubla její život by byl jednodušší, jenomže ona má svoje tělo ráda, proč jí okolí a její matka tlačí do něčeho, co ona vlastně vůbec nechce? Proč najednou o sobě začala takhle pochybovat?...Chce tuto situaci vyřešit a tak dostane zcela bláznivý nápad....

Clover City žije jedinou událostí a to je soutěž krásy, kde se očekává záplava dokonalých těl a tváří. Will se však přihlásila taky, proč by se nemohla taky přihlásit? Jenom proto, že je tlustá se musí celý svůj život schovávat a bát se názorů ostatních?...V přihlášce žádná omezení nejsou, jen je potřeba souhlas rodičů, tak jdeme do toho. 

Máš tělo? Obleč ho do plavek. 

Můj názor: Za mě je tato knížka prostě jedná velká bomba. Musím se přiznat, že za začátku jsem si říkala, že už jsem na takového knížky stará. Řešit klasické problémy dospívajících holek jako je váha, vzhled a kluci. Jenomže jsem zjistila, že na to člověk není starý asi nikdy. Tahle knížka je zábavná od začátku do konce, možná snad nejzábavnější knížka jakou jsem četla. Nevzpomínám si, kdy jsem se naposledy takhle u knížky smála.
Hlavní hrdinka je sympatická a s její postavou jsem se dokázala zcela ztotožnit. Dostala mě do doby, kdy jsem taky měla šestnáct let a vážně jsem si to užila. Všechny její problémy, hádky s mamkou , nejlepší kamarádkou, trable s kluky a také ta zapeklitá váha, která nikdy není dokonalá...všechno jsme každá z nás prožili a proto je to tak opravdové. Možná je pro mě Will trošku až moc nerozhodná, chvíli si myslí to a chvíli zase tohle a v pondělí chce něco jiného než ve středu. Ale k tomuto věku to zkrátka patří a brala jsem to jako součást její osobnosti. Nesmím však zapomenout na důležitou věc, která mě na knize příjemné překvapila. Všechny kapitoly jsou protnuté nádhernými myšlenkami o tom, jak bychom měli samy sebe vnímat a vryjí se do paměti snad každému čtenáři. 

Závěrem jenom říci, že knížku vřele doporučuji všem slečnám ne jenom těm kterým je ještě krásných náct. Je to oddechové čtení s kapkou romantiky, které vás vtáhne do děje a pustí vás až na konci.
 




Rozhodně si tuto knihu nenechte ujít....!











Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Omega. Více informací o knize můžete najít zde a zakoupit jí můžete zde.


Papa vaše..Lúúca..

2 komentáře:

  1. Na Knedlíčka jsem už také vydala před 4 dny recenzi a byla jsem straaašně zvědavá na tu tvou a jsem moc ráda, že se ti Knedlíček taky tak moc líbil! Dokonce se některé části v mé a v tvé recenzi téměř shodují. Za sebe můžu říct, že si Knedlíčka určitě v budoucnu ještě (ne)jednou přečtu! Super knížka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvoje recenze se mi taky moc líbila☺ a vážně se některé věci shodují? Tak to je vtipné, ale přísahám, že jsem neopisovala 😉☺

      Vymazat